Hediye, İkram ve Ağırlamalar Mikro Eğitimi

"Hediye, İkram ve Ağırlama Esasları eğitimi, iş ilişkilerinde neyin kabul edilebilir olduğunu ve neyin olmadığını belirlemenize yardımcı olur. Bu eğitimle, iş ilişkilerinde sınırları korurken aynı zamanda profesyonel ve misafirperver kalmayı nasıl başaracağınızı keşfedin. İş dünyasında hediye ve ikramların nasıl etkili ve uygun bir şekilde yönetileceğini anlamak, potansiyel etik sorunları önlemeye ve şirketin itibarını korumaya yardımcı olur. Doğru kararlar alarak, iş ilişkilerinizi sağlamlaştıralım!"

Eğitim türü

Mikro eğitim

Süre

4 dakika

Dil

Türkçe

Eğitim Bölümleri

Hediyeler, iş ilişkisiyle bağlantılı ikram ve ağırlamalar; ilişkilerin güçlenmesi, iş birliğinin
teşvik edilmesi ve hoşgörünün gösterilmesi açısından önemlidir. Ancak hediyenin doğru
seçimi, ikram ve ağırlamaların ölçüsü, sıklığı gibi unsurlara dikkat edilmelidir.
Hediye alışverişiyle temsil ve ağırlamalar iş dünyasının bir gerçeğidir fakat çok iyi
düzenlenmeli ve kesin kurallarla yönetilmelidir. Aksi halde kendimizi ve şirketimizi büyük
risklerle karşı karşıya bırakabiliriz.

Bir hediyeyi hediye yapan dört temel kriter vardır: Yasal olması, iyi niyetle ve karşılık beklemeden verilmiş olması, bir şirketi veya hizmeti hatırlatmak üzere hazırlanmış ve makul değerde olması, nakde çevrilemeyecek olması.

Bu dört temel özelliğin birini taşımayan bir hediyeyi kabul etmemeli veya vermemelisiniz.
Bu basit kural temsil ağırlama harcamaları veya kabulleri için de geçerlidir. İşimizle
doğrudan bağıntılı ve iş argümanlarıyla açıklanabilir olmayan bir ağırlamayı kabul veya
teklif etmemelisiniz. Ayrıca hediye veya ağırlamanın makul maddi sınırlar içinde olması da
dikkat etmeniz gereken bir kriterdir. Hediye ve ağırlama maddi sınırları ilgili riskler göz önünde bulundurularak belirlenir ve belirli aralıklarla güncellenir. O bakımdan bu sınırlarla ve hediye ağırlama kayıt kurallarımızla ilgili bilgilerinizi her zaman güncel tutmanız sizi ve şirketimizi risklerden koruyacaktır.

Değeri ne kadar düşük olursa olsun herhangi bir türde nakit veya nakit eşdeğeri hediye (örneğin hediye kartları) almak uygun değildir. Para dışındaki hediyelerin de maddi değerinin şirket politikalarında belirlenen limitleri aşmadığından emin olmalıyız.  Üçüncü taraflarımızın mal veya hizmetlerinin tanıtımı için kendi markalarıyla gönderdikleri hediyeler genellikle uygundur. Bazen üçüncü taraf gereğinden pahalı bir ürünü de bu amaçla gönderebilir. Bu hediyelerde de şirket politikamızdaki parasal limitlerin hala geçerli olduğunu unutmamalıyız.  

Hediye alışverişinin amacı iş birliğini güçlendirmektir. Ancak, bir iş ortağından şirketin belirlediği hediye limitlerinin üzerinde değeri olan, karşılığında bir ayrıcalık veya menfaat beklendiği intibaı uyandıran, özel hayatınızda kullanabileceğimiz veya nakit olan hediyeleri kabul etmemiz etik ilkelerimize aykırıdır.  

ABONE OL

Uyum dünyasındaki en güncel gelişmelerden haberdar olmak için bültenine abone olun.

.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Comments